Friday, August 14, 2009

Sambal BelacanKu

Sekali lagi dpt tayang menu utk hari ni. Amboii, belum apa2 lagi dah kena 'soundtrack' ..kesian dia dari tadi dok bertenggek kat tingkap dapur dyg...heheh. Saja nak bg kejutan...huhu. Sorilah yer, mek Lina oii..bukan apa, tadi offline jap..nak uruskan anak2 n mcm2 hal..ni baru dpt rilek jap..hehe. Ok, berbalik pd cerita menu sambal belacan ni pulak..alkisahnya..zaman kanak2 dulu (zaman mensia.. kata org Srwk) dayang ni digelar 'anak dara belacan' sebab hampir setiap hari meratah belacan. I repeat, meratah belacan...huhu. Jadi, time makan, asyik kita ni lah yang membuat sambal belacannya. Kaw2 pulak tu. Sampai mak cakap, senanglah kau dapat laki lepas ni...jangan laki mat saleh udah ler...kang dia cabut lari pulak...huhu. Nasib baiklah dpt jodoh org M'sia. :D

Apa2pun...ini adalah salah satu versi sambal belacan yg dyg suka. Jom makan!....

2 comments:

blogresipi said...

Adoi sambal bulacan itew... menggoncang perot ku.hohohoho

dayang_jack said...

blogresipi : hehe...memang best sgt2 kalo makan dgn nasi panas...