Thursday, August 27, 2009

Kuih Lopes

Huhu...terlupa lak nak tayang n3 satu lagi ni mlm tadi...nasib baiklah teringat...kalau tak sia2 jer melopes....heheh. Haa, jgn tak tau, ni lah salah kuih peberet dayang. Biasanya dayang suka buat bentuknya bulat2...tp tergoda sgt tgk pic nya kat umah hana smlm tu terus terikut2 nak buat bentuk mcm ni...dh siap salut ngan kelapa baru teringat yg dayang terbuat bentuk 4 segi..huhu. Excited sangatlah tu....hehe...

Kuih lopes kat umah dayang ni, dayang sorang je lah minat. Sebab tu buat sikit jer..tu pun dah cukup banyak. Nasib baiklah hubby tolong makan sepotong dua...Alhamdulillah, habis gak...

Hmmm, ari ni cadangnya nak buat kuih sagu tapi plan ni sekadar plan je lah...belum tentu lagi nak buat....tapi kalau kawan2 nak hulurkan kuih sagu kat dayang boleh gak....heheh..

Resepi Kuih Lopes boleh gak tengok kat Hana ni. Lebih kurang sama jer resepinya ngan resepi dayang. Cuma dayang buat dgn satu cawan beras pulut jer....

2 comments:

mama izzya@idah said...

hai salam kenal..
sedapnyer nmpk kuih lopes tu..
erm bila bln pose gtu ah sokmo..pantang nmpk je kan smua nak...

dayang_jack said...

salam kenal kembali...trm ksh krn sudi tinggalkan jejak. btl tu, time pose ler nak makan mcm2 esp kuih muih ni..hr2 biase xnak pulak... :D