Monday, July 20, 2009

Pulut Kukus Rendang Ayam

Salam...
Inilah salah satu menu utk sarapan pagi tadi. Dah lama beli beras pulut tapi tak terbuat. Biasalah virus M. Bila dah sampai seru, barulah nak masak macam-macam. Bukan setakat rendang ayam jer tapi sambal ikan bilis pun ada sekali sb yang tu lah dapat memikat selera hubby pagi tadi. Laju jer dia makan. Hehe...sorry, tak dapat tayang sambal ikan bilis tu sebab dah habis.

Pulut Kukus
  • beras pulut
  • daun pandan
  • sedikit air
  • sedikit santan rendah lemak
  • sedikit garam
Rendang Ayam
  • ayam
  • santan
  • kunyit hidup
  • cili kering
  • halia
  • lengkuas
  • serai
  • bwg merah
  • bwg putih
  • rempah 5
  • daun kunyit
  • santan rendah lemak
  • kerisik
  • air asam jawa
  • garam dan gula

2 comments:

blogresipi said...

Pulut kukus sedapnyer... ade rendang ayam lagi... nak jugak!

dayang_jack said...

blogresipi : mai la sini...bawak tupperware sekali eh...dyg akan masak yg baru. yg lama tu dh abih dah yang....huhu