Saturday, January 29, 2011

Ayam ala2 Kashmir


Ayam Kashmir ni DJ masak 2-3 hari lepas sekali dgn daging kicap. Oleh kerana anak2 tak makan daging, DJ masaklah lauk ni. Boleh tahan sedapnya. Nampak mcm kari ayam biasa jer kan tapi ada campuran rempah beriani dan rempah bukhari. Jadilah ala2 kashmir gitu...hehe. Dapat ilham dari Majalah Rasa dan kemudian diolah mengikut citarasa sendiri. Nanti DJ akan tulis resepi asalnya yer. Layan dulu gambar2 tak seberapa ni...tq 4 stoppin' by & have a nice weekend!



9 comments:

Mas said...

akak..nnti letak resepi tau..nmpk sedapp sangat ayam tu...

Chik Mimi said...

Assalam DJ nmpk sedap ayam tu

izahdaut said...

sedap ye kak..ala ala you..hehe..agaknya kalau masak kat daging lagi sedap ni kan..makan ngan nasi arab..ok tak?wah memandai jee ni

DJ Dayang said...

@Mas

InsyaAllah, mas. nanti akak letak resepinya yer. tgh kebizian lg ni...sabar dulu k.

DJ Dayang said...

@Chik Mimi
w'salam...

tq. mmg sedap dan laris ayam ni...hehe

DJ Dayang said...

@izahdaut
sedap banget sih!...daging/ayam, dua2 sedap. kalau siap satu set ngn nasi beriani ni..gerenti takleh nak brenti...hehe. tapi kan ayam ni bersifat global n fleksibel...cewahhh!...mkn dgn ape2 nasik pun sodapp!... ;)

hani said...

salam kak dayang,
nampak lazat ayam akk tu...suatu hari nanti pasti saya cube...eheheheee

DJ Dayang said...

@hani

w'salam,
InsyaAllah, nanti akak sertakan resepinya d sini. boleh cube bl masa jer. mekasih sudi singgah yer...

Sari Yusa Ibrahim said...

tak sabar nak tunggu resepi DJ ni...