Sunday, December 19, 2010

Award from Miera


Assalamualaikum....
Selamat berehat dan selamat bergembira bersama orang2 tersayang. Sepanjang hari ni dyg tak kemana2.  Hanya menghabiskan masa dan tenaga dgn mengemas rumah, memasak, melayan anak2, dan yang paling menyeksakan ialah acara melipat kain. Aduh! memang suffer!...huhu. 2-3 hari ni cuaca tak berapa panas sgt lbh2 lagi duduk kat kawasan hutan ni..lagilah payah kain jemuran nak kering kan...hmm..apa nak buat...siapa suruh duduk dlm hutan?...hahaha.

Oklah, hari tu dpt jemputan khas dari Miera (pludcorner.blogspot.com). Katanya nak bagi award dan tag. Dyg terus bergegas ke sana...huhu...betapa segannya nak amik award tu. Yalah kan, tak pernah2 dpt penghargaan yg sebegitu rupa. Terima kasih banyak2 yer, Miera. Akak dah jawab segala tag yg diberi. Minta maaflah yer kalau2 jawapan yg diberi kurang relevan dan kurang memuaskan hati...hehe. Apa2pun, terima kasih sekali lagi atas penghargaan yg diberi. 

Sejak bila anda mula memasak dan apakah masakan pertama anda?
~ Masakan pertama yg pernah dicuba ialah sambal belacan kaw2...hahaha. Masa tu kalau tak silap masih bersekolah rendah lagi. Lepas tu dah pandai tanak nasik, masak air, masak maggi dsbnya. 

Siapakah yang menggalakkan anda memasak?
~ Mula2 rasa terpaksa. Mak yg paksa. Lama2 jadi minat pulak. Terus teringat kenangan sewaktu di alam persekolahan. Ambil subjek Makanan dan Pemakanan dan belajar ttg ilmu memasak secara teori dan amali. Dari situlah minat makin bertambah. 

Masakan yang paling anda suka masak dan digemari orang-orang kesayangan anda :
~ haa, ni mmg banyaklah..tak terkira...antaranya adalah asam pedas, kari, sup tulang, ikan kukus, satay goreng, pulut kuning, sayur buncis, ketam masak merah, nasi dagang, nasi beriani, nasi ayam, ayam panggang, sotong tumbuk, udang masak merah, daging kicap, ikan bakar, makaroni dan semua jenis pasta, pizza, dan banyak lagilah...semuanya sedap dan menepati selera keluarga.

Tag 5 orang blogger masakan yang sering berkunjung ke blog anda.
~ Sebenarnya ada ramai geng masak2 yg suka visit blog dyg selain yg 5 orang ni...hehe
  1. Kak Nor Ganu
  2. Izah Muffin Lover
  3. Lina_pg
  4. Peri Pia
  5. Yatie Memories
Ok. Done. Lega rasanya dpt jawab tag...hehe.

6 comments:

cplud miera said...

thanx kak dayang sudi jwb sume soklan dan ambik award ;)

izahdaut said...

saya dapat award ke ni? owhhss maluu, sesuai kah saya...dengan muka tunduk ke bumi..hahhaa

dayang_jack said...

@izahdaut

jangan malu2..amik jer...izah pun ape kurangnya..mmg hebat dlm masak memasak ni...hehe

dayang_jack said...

@cplud miera

u're welcome... thanks again 4 the award..

Peri PiA said...

salam,eh pia kena tag hehe..tgu nti pia buat ye InsyAllah

lambat pulak hihi

K.Nor said...

erkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hihiihi