Friday, March 19, 2010

Mihun Goreng Ringkas



Malam ni buat mihun goreng ringkas jer. Dah namanya ringkas,dah pasti mcm tak cukup bahan jer kan. Tak mengapalah, janji cukup rasa...itu yg paling penting. Bahan-bahannya termasuklah :
  • bihun
  • telur
  • isi ayam
  • tauhu
  • taugeh
  • sawi
  • bawang besar
  • bawang putih
  • sos tiram
  • sos cili
  • sos tomato
  • cili kisar
  • kicap pekat & kicap manis
Kalau nak tengok resepi versi DJ bolehlah KLIK DI SINI.

Tak ada apa lagi nak cerita. Bila dah kenyang, terasa nak tidurlah pulak...eh, belum boleh lagi tuu. Ada byk lagi kerja yg mesti dibereskan....penat gaklah...nak buat mcm mana kan...begitulah halnya org yg ada rumah ada tangga dan anak tangga ni...kerja tak pernah habis selagi tak masuk tidur....


Oklah....trm ksh atas kunjungan anda.

***Ooopps! terlupa nak buat pengumuman ni. Sebenarnya, ptg tadi dyg dgn bangganya sudah menyertai GengBlogger setelah dipujuk oleh rakan2 pd bulan lepas. Dah agak lama juga memerhati GB tu dari jarak jauh tapi baru hari ni dgn rela hatinya dyg register kat situ setelah pintu hati ni terbuka...hehe. Bila dah dpt berkenalan dgn ahli GB ni, rasa seronok gak....terima kasihlah banyak2 yer atas kesudian anda(GB) singgah dan tinggalkan jejak di sini. Selamat datang ke teratak yg tak seberapa ni dan lepak2 dan borak2lah di sini sambil2 menjamu selera....tq so much.

4 comments:

Mr Kamikaze said...

Emmm...menyelerakan...

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

ringkas..tapi sedapr. tu yg penting.

dayang_jack said...

>>Mr Kamikaze

tq krn sudi singgah... mmg sedaappp!

dayang_jack said...

>>Naimatul Hafizah

betul tu...sebenarnya malas nak godek2 lauk segala bagai dlm peti tu...nak rendam kene ambik masa gak tu...hehe