Sunday, December 13, 2009

Sambal Udang Petai

Teruk juga virus ni yer...sampai termimpi2 lak ngan sambal udang petai kat umah kak Rosaliza tu. Actually, semalam pun umah ni masak udang tapi oleh kerana tak ada petai, jadi kita buat udang masak merah aje lah. Tapi kan hari ni terbuat lagi udang halus milus ni dgn teman kamcengnya sapa lagi kalau tak petai...heheh. Berjaya gak misiku hari ni. Tapi buat sikit jer sekadar nak lepaskan rindu dendam...huhu...

Jomlah makan malam bersama dayang!!...tapi sekor sorang tau. Takleh banyak sgt sb udang tak cukup....hihik.

Resepi udang ada banyak kat umah ni termasuklah Sambal Udang Petai. Sila google sendiri yer jika berminat....hehe.

7 comments:

AZIAN said...

Mengancam sungguh udang& petai tu...mesti tambah nasi lg klu lauk ni...

dayang_jack said...

kak Azian, memang btl kata akak..jap je ngadap udang petai ni...hehe

HaSue said...

lamak dah kamek sik jumpa petey..mun makan ngan udang tumis tok nang nyaman..ramey org suka ow..makan ngan nasik lemak pun besh.. bah,mintak lah kamek skit..nak mintak byk org dah madah awal2 sik dpt..hehe

dayang_jack said...

HaSue, kmk tok baruk pandey makan petey bah. baruk thn tok juak. Selamak ya tek masak udg petey tok key laki jak. heheh. eh, kmk olok2 jak bah..ada gik udg petey tok...jomlah makan2...

Cik Ani said...

perghh...boleh migrain mcm ni bertentang mata ngan biji petai bertemankan udang tuh!

dayang_jack said...

Cik Ani, dh ilang migrain tu ker???heheh...tu ler penangan petai kan..bole mengancam nyawa...oopps! mengancam selera...ekeke

Ummu Thaqeef said...

slurrpppp.. tap tap tap...

*menitik air liur saya tengok sambal petai nih.. dah lama tak masuk dalam menu..