Thursday, December 22, 2011

Cornflake Madu Pedas Rangup ...lagi


Salam kerinduan!...adehh...mmg terlalu rindu sgt nk update blog. Bersawang dah kali ni...huhu. Apa2pun DJ berterima kasih byk2 kpd yg telah sudi bertandang dan meninggalkan jejak di sini. Mohon ampun beribu2 ampun sb tak sempat nk membalas segala komen yg terdahulu. Tp InsyaAllah, akan dibalas sekiranya ada kesempatan nanti. Harap jangan ada yg berkecil hati ye. DJ mmg jarang nk melepak ke blog skrg ni sb asyik tertumpu ke FB jer. Kalau dulu, DJ tak suka merempit di sana, tp skrg dah syok sendiri...ahakkss. Tapi tak ada ler sampai lupa daratan atau leka yer...kerja dan tanggungjawab lain lbh diberi keutamaan. Dunia maya ni skdr mengisi ms lapang jer..dan dah sampai ketikanya nanti, DJ akan berhenti tanpa notis...boleh gitu??...heheh. 

Ok...tanpa membuang masa, meh la kita ulang tayang resepi kerepek rangup yg DJ buat baru2 ni. Huh! Sekejap jer dah habis licin! Buat 5 balang pun tak cukup. Memang nak kena sorok lain kali. Yang paling byk mengunyah ialah mr hubby...tp the whole fmly mmg suka sgt kudapan ni. Memang sesuailah dimakan bila2 masa jer...krap! krup! krap! krup!..sedap dan rangup! 


Resepi asal boleh RUJUK DI SINI. Kalau tak ada stok madu, boleh gantikan dengan gula pasir. DJ biasa buat dgn sekotak (500g) cornflake berjenama Nestle. Sesiapa yg tak pernah try lagi resepi ni, sudi2kanlah ye. Mmg tak rugi dicuba. Kalau nak bubuh ikan bilis yg digoreng rangup pun sedap gak tu. Terpulanglah dgn selera masing-masing kan. Yang penting, sedap.


Kalau buat sekilo pun tak cukup gak ni rasanya....hmmm


6 comments:

NoorMasri said...

As Salam DJ, sedap ni buat kudap2an....krup krap krup krap kan....nak mintak sikit !

umi said...

wahh sedap ni buat kudapan kunyah depan PC sambil buat kerja hihi..
kreatif la DJ nih, tq for sharing!

DjDayang Jack said...

@NoorMasri

w'salam...

lorr...dh tinggal gambar dah...
mmg sedap sgt. mkn xleh nk stop...hehe...

DjDayang Jack said...

@umi
u're welcome...

hehe..mmg btl tu..smbl ngadap pc sambl ngunyah...x sedar habis licin..siyes, penah jd gitu...haha

Gee® said...

waaa...snek yg lazat nih...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

salam DJ..nmpk sgt menarik resipe ni, agak2 klu pki kellogs jadi tak ye?nestle cornflakes dah habis la buat cornflakes madu.risau tak rangup je nnt.huhu