Wednesday, August 25, 2010

Sup Tulang Pedas Masam...again!!

Salam...
Apa khabar semua??...Harap2 sihat dan ceria sentiasa yer. Mohon maaf sekali lagi atas kelewatan utk membalas komen serta mesej anda. Dah pasti ada yg tertunggu2 akan respon dr dyg terutama yg berkaitan dgn resepi. InsyaAllah, akan dijawab satu persatu sekiranya ada kesempatan nanti. Maklumlah, tengah sibuk dan akan bertambah sibuk dgn persiapan hari raya nanti. Macam2 perkara nak kena uruskan dulu. Walau bagaimanapun, dyg tetap singgah, update mana2 termampu serta jenguk2 blogger biarpun sekejap. 

Oklah, menu semalam, dyg masak sup tulang kegemaran, ayam panggang dan terung kicap. Hanya sempat ambik gambar sup ni jer. Yang lain mmg tak sempatlah. Walaupun dah byk kali sup ni ditayangkan di sini, tapi nak juga tayang berkali2....hehe. Sup ni sedap tau, sgt2 menepati selera anak tekak ni. Sesuailah dihidangkan  time sejuk2 ni. Actually, dlm bulan puasa ni saja dah 3 kali masak sup tulang..hajat semalamnya nak cuba sup tulang merah tapi tak cukup bahan ler pulak..last2 buat sup pedas masam ni jer..yg pasti, sup ni tetap laku dan tak jemu dimakan. Nak cuba resepinya??...sila klik Di Sini yer. Terima kasih juga kpd yg tlh mencuba resepi ni. Harap2 jangan serik utk mencuba lagi lepas ni yer...hehe.

Sup tulang ni cepat sejuk. Dah 2-3 kali dipanaskan sblm ambik gambarnya. Tak sampai 5 minit, dah sejuk balik. Maklumlah duduk dlm hutan ni kan sentiasa sejuk  dan damai jer...tak pakai kipas dan aircon pun tak apa. Cuma makanan kena cepat2 dimakan sebaik shj dihidangkan. Kalau tak, ia akan cepat sejuk dan jadi kurang sedaplah kan...hehe.

6 comments:

K.Nor said...

mmg tak serik, sbb syedaaaaaap!! mmmmuah.. :)

dayang_jack said...

kak Nor, senyum dyg sampai ke telinga....ekeke...miss uuu!!!

Eliza said...

Salam dayang. baru je terpikir nak buat lps tgk kat rumah kakNor semlm. Sedapnya kalu dpt hirup sup ni.

MahaMahu said...

Sedap menu.. Jom sertai kempen 1 Blog 1 Bendera sempena kemerdekaan negara tercinta..

dayang_jack said...

@Eliza

salam kak...resepi ni mmg sodapp!..akak dah try??...hehe

dayang_jack said...

@MahaMahu

thanks 4 the compliment...nanti i join yer...thanks.