Thursday, January 07, 2010

Asam Pedas Daging


Ni lah antara menu yg dapat masuk n3 hari ni. Lauk lain ialah udang masak lemak kesum, ayam goreng halia dan sayur bayam.

Dah lama juga tak masak daging asam pedas ni...sesekali makan mak oiii sedapnyaaaaa!!...sampai 2 kali tambah nasik...aroma harum daun kesumnya itu yg tak boleh tahan.....adussss!!!...bila nak diet niiii????......

Last time buat pd 13 Jun 2009. Lama gak tuuu...nak flashback boleh refer di SINI yer. Ada resepinya sekali. Rasa2 ramai yg dah tau masak asam pedas daging ni kan. Memang sedap tau. Yang tak pernah buat lagi tapi teringin sgt nak cuba, silalah mencuba. Resepi yg ada tu mengikut selera dyg yer. Jadi, pandai2lah adjust resepi mengikut keperluan.



3 comments:

manjeamusyuk said...

Salam Dayang..

Mmg peberet neh ape2 je yg masuk daun kesum ni. Mmg xpenah try uat asam pedas daging. Mesti cedap neh! Penah try kt hotel ikan yg cam ikan fish & chip tu kn, dia uat msk asam pedas gk. Mmg sgt2 cedap!

dayang_jack said...

w'alaikumsalam....

o x penah wat daging asam pedas eh??....mmg sedap tau...try la nanti...kalo mkn kan gerenti bertambah2....

cikgu siti hazreen said...

terliur hehe