Sunday, November 01, 2009

Roti Arab (Sofinar)

Setelah mencuba resepi roti arab kak Fiza, hari ni try pula resepi roti arab kat dapur Sofinar.
Sedap dan rasa crispy kat luar, lembut di dalam. Nasib baiklah tak guna susu cair sb stok dah habis. Jadi, jalan je lah projek meroti pagi tadi. Tak susah mana pun nak uli. Buat 1/2 adunan cukup2 utk kami sekeluarga. Anak2 pun mmg suka makan roti. Tambahan pula semalam dyg buat kari ayam. Ada lagi belen 2-3 ketul simpan dalam fridge. Panaskan sj utk dijadikan pencicah roti arab. Memang best!

Terima kasih byk2 kpd Sofinar krn sudi berkongsi resepi yug sedap ni. Oleh kerana kehabisan mentega, dyg gantikan dgn marjerin dan add 1 sk garam. Apa2pun, memang sedap!!...boleh tengok resepinya DI SINI.

2 comments:

Watierman said...

Akak pun baru teringat nak buat resepi ni akak dah selalu guna...memang best kan dayang...tapi akak malas nak buat kari...hihihi

dayang_jack said...

k.watie, sebenarnya kan dyg pun mls nk wat kari kalau saja2 nak.. heheh. Sebab dh terbuat kari yg semalam tu, ade belen sikit, tu yg laju jer buat roti arab..hehe