Friday, April 03, 2009

Nasi Lemak...lagi

Hari ini btl2 rasa malas pd tahap maksima...tak taulah kenapa...bila dtg je virus M ni, semua kerja x jalan. Kalau boleh, nak rehat je, 24 jam pun jadilah...tapi nak buat macam mana...tanggungjawab tetap tanggungjawab. Mau tak mau kena gagahkan juga dan lawan perasaan yang takde maknanya ni...... Terdetik juga di hati nak balik ke kampung halaman, rindu dgn suasana meriah kat sana...dapat berkumpul dgn kaum keluarga, saudara mara dan kawan-kawan...alangkah seronoknya!!...Namun, apakan daya.....

Oleh kerana anak2 suka makan nasi lemak, dyg buatlah sikit utk sarapan pagi...budak2 ni x pernah jemu makan nasi lemak. Yang penting, ada telur, sambal dan kicap manis. Seronok gak tengok budak2 ni makan...tak membazir. Dyg plak makan sesenduk. Yalah, on diet, katakan...hehe.

Untuk resepi nasi lemak dayang, boleh refer kat Sini

2 comments:

Bradpetehoops said...

This food is look like PHILIPPINES style. Looks so delicious.

dayang_jack said...

tq, bradpete..yes, it's so yummy..this is what we call 'Nasi Lemak'. the main ingredient is coconut milk. i think our food (Asian food) is more or less the same, anyway.. :)